À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Slovní hříčka v názvu nic konkrétního, leč směs rocku a doommetalu, kterému podle svých slov v infolistu hodlají do budoucna nadávat „sladký metal“. A ejhle – pánové a dáma mi to chtějí usnadnit, protože ačkoli se chlubí tím, že nejsou žádní nováčci a hráli prý v pražských skvadrách Worm a Dizorderz, nabízejí mi sami škatulku „sweet metal“, kterou se budu nadále chlubit jako vlastní inovací. Hip hip hurá! Aby ale aspoň napsali, kdo že to v kapele hraje, to se jim jaksi neuráčilo... nu což. Takže sweetmetal Sinnocence je vskutku hříčkou hříšné nevinnosti, což je taky fonetická a morfologická hříčka – jenže zase moje! Hip hip hurá! To aby se měli Sinnocence čím chlubit, až si tohle dají na svůj web. Takže ta „hříčka“ hraje trošku bigbítu s unylým ženským vokálem, sem tam nějakou tou tajemnou recitací a tak... ale tu holku už vyhodili, její pseudooperetní přednes se totiž přestal společně s ní dostavovat na zkoušky. Snad tím nic nepokazili. Své čtyři staré sladké a utahané songy zachytili v Megasoundu a tím vznikl hudební záznam, zvící ani ne čtvrt hoďky. Snaha o vyrovnanost jim nevyšla – prostě nějak neumějí dát dohromady snahu o rychlou kytaru a tajemnou náladu unylé zpěvačky. Pan Petr Vaněk sice tvrdí, že když už nic, tak aspoň neberou drogy, ale ta holka zpívá jak na sedativech. Eh – texty mi neposlali, názvy skladeb nejdou z kopie přečíst, tak co už? Ono to sice nezní jako parta středoškolských studentů poprvé ve zkušebně, ale originalitou ani nápady Sinnocence netrpí... A zralosti ani výkonům běžných doom/rockových formací z našich krajin se neblíží ani zdaleka... O špičkách nemluvě. Snad příště... a napište toho víc do bookletu, ať je z čeho čerpat moudra.
3 / 10
1. Voda
2. Hard core
3. Boeing v ohrožení
4. Pidlikačka
Ó, bludný les... (demo) (2002)
Demo 2000 (demo) (2000)
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.